• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار فردا دوشنبه 2 اسفند 1400

چشم انداز بازار فردا دوشنبه 2 اسفند 1400

در نیمه اول بازار امروز شدت عرضه ها در صنایع مختلف زیاد بود و با اخباری که برخلاف دیشب در رسانه ها نشر داده شد، بار دیگر تردیدها در به نتیجه رسیدن برجام در نیمه اول بازار امروز پررنگ شد؛ البته این روزها با توجه به اختلاف ساعت وین با تهران معمولا شبها شاهد برتری خوشبین ها نسبت به توافق هستیم و روزها در طول ساعت معاملات این موضوع برعکس می شود و خوش بینی ها رنگ می بازد. به نظر می رسد در این مقطع بورس برخلاف بازارهای دیگر زیادی مته به خشخاش میگذارد و با توجه به اینکه روند کلی بازار هنوز مثبت نشده به راحتی نمی خواهد احتمال بالای نهایی شدن برجام در روزهای پیش رو را بپذیرد، بگذریم...
در این اثنا برخلاف بورس که همچنان نسبت به سرگذشت مذاکرات تردید زیاد از خود نشان می دهد، دلار توپ را از بورس گرفت و به اصطلاح خودمون دریبل زنان وارد دروازه کرد؛ به عبارتی حمایت 26000 تومانی امروز در دلار شکسته شد و در این شرایط بورس دیگر چاره ای جز پذیرش سناریوی خوش بینی نداشت و همین باعث افزایش تقاضا در سهام برجامی بازار شد. وبملت رنج زد و صف خرید شد و خودرو هم با رنج مثبت از منفی به بازه مثبت رسید. در دیگر صنایع ریالی بازار مانند حمل و نقل، غذایی هم شاهد تحرکات مثبتی بودیم. همچنین گروه هایی مانند سیمانی ها و برخی تکسهم های کوچک بازار هم افزایش تقاضا را تجربه کردند.
از آن سو هنوز این بازار شرایط پذیرش شرکت هایی با صورت های مالی سراسر مبهم و زیان ده مانند پرسپولیس و استقلال را ندارد.
امروز بررسی لایحه بودجه 1401 امروز در مجلس را داشتیم؛ همچنین نشست غیر علنی نمایندگان با محوریت ارز ترجیحی، مسائل اقتصادی و بودجه، برگزار می‌شود که باید ببینیم این موضوعات به کدام سمت پیش می روند چرا که تأثیر مستقیم در صنایع مهم بورسی مانند پتروشیمی ها و فلزی ها خواهد داشت. همچنین حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت از مالیات تسعیر دارائی های ارزی و ابطال بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور را شاهد بودیم این حکم منجر به بازگشت ذخایر مالیاتی سال قبل و نیز تاثیر مثبت در تسعیر ارزهای شرکت ها بویژه بانک های دارای ذخایر ارزی در سال جاری و سال های آتی خواهد داشت. شاخص کل با وجود اینکه یک روند منفی و خنثی را در روزهای اخیر طی میکند ولی از نظر زمانی و عددی به محدوده حمایتی خوبی رسیده و انتظار واکنش مثبت را در این ناحیه داریم؛ در مجموع برای معاملات فردا در ادامه نوسانات اخیر با توجه به تایم های پایینتر شاخص میتوانیم بازار بهتری را نسبت به روز جاری شاهد باشیم.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • یکشنبه 1400/12/01
  • 17:23