• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

مجله اسمارت بورس

راهنمای استفاده از سیستم معاملاتی بسته تکنوفاند

نکاتی در مورد استفاده از سیستم معاملاتی اسمارت بورس

در سیستم معاملاتی اسمارت بورس، مدنظر این است که به نسبت میزان سرمایه، 7 سهم تا 10 سهم، به نسبت مساوی در سبد خود داشته باشید.

ترجیحاً در ابتدای شروع استفاده از سیستم معاملاتی به این ترتیب عمل کنید که با اعلام خرید سهام، هر روز ماکزیمم 2 سهم را هر کدام به نسبت یک هفتم ارزش دارایی فعلی خود خریداری کنید. (اگر می‌خواهید 7 سهم در سبد خود داشته باشید) و به همین میزان از سهام دیگری که دارید بفروشید تا بعد از گذشت حدوداً یک هفته سبد شما طبق سیستم معاملاتی چیده شده باشد.

سیستم معاملاتی در همه مراحل و بک‌تست‌ها به این شکل عمل می‌کند که برای مثال از تعداد 10 خرید و فروش شما در بازار خوب، تعداد 7 خرید و فروش منجر به سود بالا می‌شوند و 3 خرید و فروش سودی نخواهند داشت و با حد ضرر بسته می‌شوند و در بازار رکودی این تعداد به 3 یا 4 خرید و فروش موفق در هر 10 خرید و فروش تقلیل می‌یابد؛ ولی نگران این موضوع نباشید زیرا همان 4 خرید و فروش موفق با سود بالا و 6 خرید و فروش دیگر با زیان حداقلی بسته می‌شوند و در مجموع، برآیند خرید و فروش‌ها مثبت و پربازده می‌شود؛ پس بدون افکار جانبی می‌توانید خرید و فروش‌های خود را طبق سیستم معاملاتی پیش ببرید.

در سیستم معاملاتی، سبد به بخش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم‌بندی نمی‌شود، بلکه همه سهام براساس سیستم معاملاتی با فرض کوتاه‌مدت در بازه یک هفته تا 3 ماه خریداری می‌شوند؛ حال اگر سهمی بیشتر از 3 ماه هم در روند مثبت و پرشتاب صعودی باشد، بدیهی است که سیستم اعلام فروش نمی‌کند.

در هر مرحله، در زمان فروش، خرید و جایگزینی سهام جدید، لازم است به میزان سرمایه جدید سبد توجه کنید. در زمان خرید مجدداً به اندازه ماکزیمم مثلاً یک هفتم سبد، سهم جدید را خریداری کنید.

سیستم معاملاتی اسمارت بورس از دو بخش کلی خرید و فروش تشکیل شده است.

 

در بخش خرید، پیشنهادهایی برای خرید توسط سیستم ارائه می‌‌شود که در جدول “خروجی سیستم معاملاتی پس از پایش اول” درج می شوند. روزانه پس از آپدیت سیستم، خروجی سیستم مجدداً بررسی و پایش می شوند که پس از تأیید چند جانبه، در جدول “ خروجی سیستم معاملاتی پس از پایش دوم” قرار می گیرند.

 

 

همانطور که در بالا گفته شد، اگر سهام جدیدی در این بخش اعلام شده که در سبد خود ندارید، می‌توانید حداکثر به اندازه یک هفتم از آن به سبد خود اضافه کنید.
با کلیک بر روی درباره سهام اطلاعات بیشتری در مورد سهم قابل مشاهده است.
 

 

در بخش فروش لازم است سهام سبد خود را اضافه و به محض فروش حذف کنید تا بتوانید فروش اعلامی توسط سیستم معاملاتی را در این قسمت رصد کنید.
از قسمت پایین این بخش می‌توانید نمادی را اضافه کنید.
لیست نمادهای انتخاب‌شده در قسمت میانی صفحه قابل مشاهده است که می‌توانید نماد را از این قسمت حذف کنید.
در قسمت بالایی این بخش نیز وضعیت فروش یا نگهداری برای نمادهای انتخاب‌شده نمایش داده می‌شود.
با کلیک بر روی درباره سهام اطلاعات بیشتری در مورد سهم قابل مشاهده است.

برای تهیه اشتراک کلیک کنید.