• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار دوشنبه 9 اسفند 1400

چشم انداز بازار دوشنبه 9 اسفند 1400

بازار امروز فعالیت خود را با انتشار خبرهایی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره برجام آغاز کرد. اگرچه خودرویی‌ها با پیش‌بینی نتیجه مثبت از این مذاکره معاملات خود را در بازه‌ی سبز آغاز کردند، اما این رنگ در ادامه چندان دوام نیافت. با وجود اینکه بازار روند خود را با فاز انتظار از نتایج شروع کرد اما رقابت بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در خرید سهام به چشم می‌خورد.
صنعت فلزات اساسی در عمده نمادهای خود شاهد حضور فعال حقوقی‌ها برای خرید سهام بود به طوری که در ابتدای تایم بازار حقوقی‌ها در نمادهایی همچون «فسرب» و «ذوب» به ترتیب حدود 18 میلیون، بیش از یک میلیون سهم عرضه شده را تقاضا کردند. با انتشار خبرهایی مبنی بر عدم پذیرش اوکراین برای مذاکره با روس‌ها و کمک‌های آمریکا به اوکراین نمادهای صنعت شیمیایی سبزپوش شدند و نوسانات در این صنعت افزایش یافت.
با وجود تقاضا شدید حقوقی‌ها در نمادهای لیدر، صنعت بانک عمدتاً با پیشتازی حقیقی‌ها مواجه شد و تابلوی خود را سبز کرد. از جمله این نمادها می‌توان به «ونوین» و «وملل» اشاره کرد که به ترتیب بیش از 8 میلیون و بیش از 886 هزار برگه سهم را خریداری کردند. دو صنعت زراعت و حمل و نقل از جمله صنایعی بودند که از قاب سبز در میانه بازار برخوردار بودند. لازم به ذکر است که صنعت حمل و نقل در روز گذشته نیز روند مثبتی را همچون هفته گذشته در پیش گرفته بود، درحالی که صنعت دارویی امروز در قاب قرمز فرو رفته بود.
در نهایت بازار امروز بر خلاف روزهای گذشته با لیدری محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بسته شد. به طوری که محصولات شیمیایی و فلزات اساسی در برخی از نمادهای خود شاهد افزایش قیمت بودند و عمده ارزش معاملات صنعت را به خود اختصاص دادند. باتوجه به برنامه بازگشت باقری به وین برای تداوم مذاکرات باید دید لیدرهای بازار در روز آینده به چه سمتی پیش خواهند رفت.

 

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد؛ بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • یکشنبه 1400/12/08
  • 20:17