• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار یکشنبه 15 اسفند 1400

چشم انداز بازار یکشنبه 15 اسفند 1400

با نزدیک شدن مذاکرات به بخش نهایی و نوسان در اعلام نتایج مثبت توسط طرفین، بازار امروز نهایتاً برداشت مثبتی از مذاکرات داشت و سبزرنگ شد. در ادامه نیز ورود گروسی نماینده آژانس انرژی اتمی به ایران برای بررسی مسائل هسته ای و گفت و گو با وزیر امور خارجه ایران این پیش بینی را برای بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران تقویت کرد که پیشرفت مطلوبی می‌تواند در روند عملکرد و مثمر ثمر بودن گفت وگوهای چند وقت اخیر رخ دهد.
بازار امروز با لیدری گروه خودرویی و بانکی به سمت صف خرید به حرکت در آمد. در کنار صف خریدهای تشکیل شده صنایع لیدری همچون خودرو و بانکی، نماد شستا نیز از جذابیت زیادی برای خریداران برخودار بود به طوری که تا پایان تایم معاملاتی امروز این نماد به رشد 5 درصدی نیز رسید. 
در سایر صنایع همچون فلزات اساسی و محصولات شیمیایی نیز حضور حقیقی‌ها در سمت خرید قابل توجه بود. این افزایش تقاضا و انحصار خرید توسط حقیقی‌ها رشد شاخص امروز را در پی داشت. شاخص کل با رشد 1.38 درصدی به کار خود پایان داد. در این بین، در میان سهام غیربرجامی ها نیز هرچند در برخی نمادها همچون هرمز نظاره گر بودند اما در نمادهایی مانند بوعلی نیز شاهد رقابت حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در خرید سهام بودیم.
آنچه از بازار امروز می‌توان نتیجه گرفت، تقویت انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات از سوی حقیقی‌های بازار است. همانطور که گفته شد، گروسی در اواسط تایم معاملاتی امروز دیداری با وزیر امور خارجه کشورمان داشته و اخباری از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر موفقیت آمیز بودن گفتگوها مطرح شد و گفته شد که براساس توافقی که بین ایران و آژانس حاصل شده امروز بیانیه‌ای صادر می شود؛ “تا خرداد این روند همکاری جدید را انجام می‌دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند، اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم” همین نکات با رویکرد افزایش تقاضا در صنایع برجامی باعث تداوم تابلوی سبز معاملات تا آخر وقت امروز شد.

 

  • این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • شنبه 1400/12/14
  • 15:08