• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار چهارشنبه 25 اسفند 1400

چشم انداز بازار چهارشنبه 25 اسفند 1400

ورود امیر عبداللهیان به مسکو برای رایزنی نمادهای برجامی، بازار امروز را تحت تأثیر قرار داد و نمادی هم چون خودرو گرچه معاملات خود را بی رمق شروع کرد اما اثرپذیری از این خبر موجب شد پایان سبزی را به ارمغان آورد. در سوی دیگر بررسی‌های لایحه بودجه توسط شورای نگهبان مبنی بر ابهام مواردی همچون واردات خودرو و نرخ تسعیر ارز به سبز پوشی نمادهای خودرویی، دارویی و بیمه دامن زد.
همچنین کاهش نرخ کامودیتی‌ها در بازار جهانی همچون نفت برنت و محصولات شیمیایی در کنار تداوم کاهش نرخ طلا صنایع پالایشی، پتروشیمی و کانه‌های فلزی را به چالش کشید به طوری که نمادهای بزرگی همچون شتران، تجلی، و شپدیس کاهش بیش از 0.50 درصدی را تجربه کردند. 
این درحالی است که خبرهای خوش بازار بین بانکی در کنار رخدادهای برجامی صنعت بانکی را همچون گروه خودرویی سبز پوش کرد. از جمله نمادهای با رشد بالای این صنعت را می‌توان «وبملت»، «وتجارت» و «وبصار» دانست. باتوجه به نزدیک شدن سال مالی شرکت‌ها و افشاعیه‌های اطلاعاتی، نمادهای حاضر در صنعت سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها در کنار صنایع برجامی و بودجه ای مورد اقبال واقع شدند.
لذا اگرچه بازار امروز چندان رمقی برای آغاز چهارمین روز معاملاتی خود را نداشت اما در پایان با رشد 0.2 درصدی توانست پیش بینی رشدهای آتی را تقویت نماید. با این وجود تا زمانی که اثر جنگ روسیه با اوکراین بر بازار کامودیتی به پایان نرسد نمی توان پیش بینی دقیقی از اقبال صنایع صادرات محور را بیان کرد.

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smartbourse_com
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • سه شنبه 1400/12/24
  • 15:55