• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار فردا چهارشنبه 18 اسفند 1400

چشم انداز بازار فردا چهارشنبه 18 اسفند 1400

بازار سرمایه امروز با لیدری پالایشی ها فعالیت خود را آغاز کرد؛ اگرچه تغییرات بازار کامودیتی‌ها و افزایش قیمت نفت انتظار تثبیت رنگ سبز تابلوی آن‌ها را در اذهان تقویت می‌کرد اما ادامه نیافت و با تأثیرپذیری از موکول شدن مذاکرات به هفته بعد، نوسانات در بازار سرمایه افزایش یافت.
با وجود منفی بودن لیدرهای بازار و تداوم نوسانات، در نمادهایی همچون بانکی، غذایی و دارویی شاهد تشکیل صف‌های خرید و حفظ رشد قیمت سهام بودیم که این اتفاق ناشی از تصمیم مجلس در رابطه تعیین موارد جایگزینی با نرخ ارز 4200 تومانی می‌باشد. بازگشت باقری به تهران به منظور رایزنی موجب شد خرید سهام لیدرها توسط حقیقی‌های بازار افزایش یابد هرچند این خرید در مدار قرمز نمادها صورت گرفت.
لیدری پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها تا پایان بازار ادامه نیافت و صنعت فلزات اساسی این جایگاه را از آن خود کرد. این صنعت نیز هرچند تابلوهای قرمز هم داشت اما فایرا با تابلویی سبز بیش‌ترین رشد قیمتی به میزان 4.93 درصد را کسب کرد. تهدید درخواست روسیه برای برجام نیز اگرچه توسط طرف‌های برجامی و مذاکره کنندگان ایرانی رد می‌شود اما تنش امروز بازار را در پی داشت.
درنهایت، با توجه به موانعی چون درخواست روسیه در مقابل برجام انتظار می‌رود تنش های بازار سرمایه تا پایان هفته ادامه داشته باشد. البته سهام برجامی هم فردا در حمایت های خوبی هستند اگرچه تدوین لایحه بودجه و مشخص شدن شرایط مالیاتی می‌تواند توجه به نمادهای مرتبط را بیشتر کند. به نظر می رسد شاخص کل هم بعد از گذر از مقاومت مهم در حال پولبک به این مقاومت است. در مجموع می توان به بازار هفته بعد که آخرین هفته سال نیز هست با وجود برخی فروش های حقیقی و حقوقی در آخر سال، خوش بین بود.

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • سه شنبه 1400/12/17
  • 15:41