• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار فردا چهارشنبه 4 اسفند 1400

چشم انداز بازار فردا چهارشنبه 4 اسفند 1400

معاملات امروز بازار سرمایه با انتشار خبرهای سیاست خارجه و جهانی، به قرمز کردن لیدرهای بازار پرداخت. هرچند در روز گذشته حقیقی ها عمدتاً در سمت خریدار فعال بودند اما تصمیمات امروز آنها بیشتر به عرضه و فروش سهام ختم میشد.

برنامه روسیه مبنی بر آزادسازی دوتنسک و لوهانسک از مناطق اوکراین و استقابل مردم از این تصمیم موجب شد خودرویی ها و صنعت بانک، لیدری امروز را به صنعت سرمایه گذاری و فراکابی واگذار کنند. هرچند که در ابتدای روز  این دو صنعت با قاب سبز در بازار حضور یافتند اما استقبال از نمادهای مذکور نسبت به روز گذشته کاهش یافت و در ادامه به قرمز شدن این دو صنعت انجامید. پالایشی ها با بهره گیری از افزایش قیمت نفت جهانی و رخدادهای مذکور سیاسی که موجب تحرک قیمت های کامودیتی ها در بازار جهانی شد عمدتاً پرتقاضا بودند به طوری که نمای صنعت را به سمت سبز سوق دادند.
تداوم برنامه مجلس در خصوص حذف ارز ترجیهی و خوش بینی سرمایه گذاران از این اجرای این اقدام برای آینده، به استقبال خوبی از نمادهای کوچک مخصوصاً تولیدکنندگان روغن انجامید. با وجود اینکه صنایع بزرگ بازار در پایان تایم معاملاتی قاب قرمز را با اثرپذیری از نافرجامی خبر سفر وزیر امور خارجه ایران به وین به رخ کشید اما صنعت شیمیایی در کنار صنایع کوچک، سبز پوشی خود را حفظ کرد.
با توجه به عبور شاخص کل از مقاومت 1.280 میلیون واحدی می توان پیش بینی بازار مثبت با تاثیرپذیری از اخبار وین را داشته باشیم. خودرو به عنوان یکی از لیدرهای بازار می تواند فردا را با منفی شروع کند و در ادامه با کنار رفتن احتمالی دوباره تردیدها در مورد به نتیجه گرفتن مذاکرات به سمت قیمت های بالاتر حرکت کند که این موضوع می تواند روی دیگر سهام برجامی_ریالی هم تاثیر مثبت داشته باشد.

 

  • این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • سه شنبه 1400/12/03
  • 17:35