• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم‌انداز بازار فردا سه‌شنبه 3 اسفند 1400

چشم‌انداز بازار فردا سه‌شنبه 3 اسفند 1400

بازار دومین روز اسفند با سبز پوشی عمده نمادها فعالیت خود را آغاز کرد. آنچه که بر این روند اثر داشته پیش‌بینی نتیجه‌بخش بودن مذاکرات می‌باشد. در ادامه و تا نیمه دوم بازار گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقلی موفق شدند سبزی خود را تا پایان بازار حفظ کرده و نمادهای مهم این گروه‌ها صف خرید شدند.

انبوه‌سازی‌ها، سیمانی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، گروه موسوم به گروه ک (سایر کانی غیرفلزی) و غذایی‌ها معاملات خوبی را داشتند. فزر نیز از میان عرضه اولیه‌های اخیر امروز هم مورد توجه بازار بود و صف خرید شد.
امروز اگرچه نمادهای فولادی و شیمیایی نیز معاملات خود را با با برتری سمت تقاضا شروع کردند اما عمده آن‌ها این مسیر را حفظ نکردند. با اعلام نتیجه بررسی‌های کمیسیون تلفیق و پیشنهاد مجلس برای بررسی مجدد لایجه حذف ارز ترجیحی، نمادهای حاضر در صنایع ریالی-تورمی از تقاضای بالایی برخوردار بودند.

صنعت خودرو، لیدری چند وقت اخیر خود را حفظ کرد و دگربار لیدرهای این گروه همچون خودرو و خساپا جذابیت خود را به نمایش گذاشتند و با خوش‌بینی صورت گرفته از بابت نتیجه‌بخش بودن مذاکرات تا پایان ساعت معاملاتی امروز صف خرید خود را حفظ کردند. خودرو به عنوان یکی از لیدرهای این گروه و مورد توجه کل بازار در 217 تومان صف خرید خوبی تشکیل داد با این وجود می توان گفت که مقاومت 215 تومانی شکسته شده و می‌تواند به سمت 240 تومان حرکت کند که با عبور از 240 راه برای دستیابی به اهداف بالاتر باز می شود. در خساپا مقاومت مهم در 195 قرار دارد و مقاومت‌های مهم خگستر در 272 تومان، خپارس در 118 و 130 تومان و خزامیا در 766 تومان قرار دارند که با توجه به گارد مناسبی که سهام این گروه و لیدر گروه، خودرو به خود گرفته، انتظار می‌رود این مقاومت‌ها در روزهای پیش رو شکسته شوند.

در خبری دیگر و به دنبال نامه رییس کل بانک مرکزی به رهبر معظم انقلاب درباره تکالیف مازاد بر شبکه بانکی در مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه که سبب افزایش پایه پولی و تورم می‌شود، رهبر معظم انقلاب دیروز به مجلس دستور دادند در بودجه به بانک‌ها تکالیف مازاد بر توان بانکی وارد نشود. همچنین در ادامه خاندوزی نیز به نامه رهبری واکنش نشان داد و نوشت: “در یادداشتِ چندروز قبلم از افزایش 1000همت تسهیلات تکلیفی بانک‌ها در بودجه آینده انتقاد کرده بودم. امیدوارم نمایندگان محترم با توجه به هشدار امروز رهبر معظم، از تشدید ناترازی بانک‌ها و آسیب به برنامه ضدتورمی دولت جلوگیری کنند. با هدایتِ اعتبار موافقیم اما نه به شیوه گذشته.”
این اخبار می‌توانند در کنار خبر دیروز مبنی بر معافیت مالیاتی، سود تسعیر دارائی‌های ارزی بانک‌ها و اخبار برجامی ناشی از گشایش‌های بانکی و مالی بین المللی اخبار مهمی برای گروه بانکی باشد.
باتوجه به روند کاهشی دلار، احتمال تداوم تقاضا برای بازار سرمایه افزایش یافته است؛ چرا که در تمامی ساعات معاملاتی امروز میزان حضور حقیقی‌ها در صف‌های خرید بیشتر از عرضه بوده است. علاوه بر این در نمادهای بسیاری، مشارکت حقوقی‌ها در افزایش تقاضا و رشد قیمت‌ها به چشم خورد. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش محسوس نسبت به دیروز به رقم 3431 میلیارد تومان رسید.

با توجه به بهبود تقاضا در نیم ساعت پایانی بازار در گروه‌های لیدر خودرویی نسبت به ساعت میانی بازار برای فردا هم، بازاری مشابه بازار امروز را پیش‌بینی می کنیم. از آن سو در شاخص کل هم شاهد تلاش شاخص برای تثبیت روی خطوط ایچیموکو هستیم که اولین مقاومت پیش روی شاخص در 1.305 میلیون واحدی قرار دارد. در اندیکاتورهای مهم گارد خوب صعودی مشاهده می شود که همه این موارد برای روندگیری بازار در سمت مثبت را می‌توانیم به فال نیک بگیریم.

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • دوشنبه 1400/12/02
  • 16:38