• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

چشم انداز بازار شنبه 7 اسفند 1400

چشم انداز بازار شنبه 7 اسفند 1400

بازار معاملات امروز روند خود را با بهره گیری از خبر مذاکرات و درخواست آزادسازی زندانی‌های دو تابعیتی آغاز کرد. با وجود نوسان در اخبار مذاکرات و احتمال قریب الوقوع آزادسازی زندانی‌ها پس از توافق ایران و آمریکا در برجام صنایع لیدری بازار نیز قاب یکسانی نداشتند.
اگرچه نمادهایی همچون «خودرو» و «خنصیر» با قابی سبز فعالیت خود را آغاز کردند اما «خساپا» و دیگر نمادهای این صنعت وضعیت متضادی را در پیش گرفتند. لذا معاملات امروز بازار با قاب قرمز 275 نماد و تابلوی سبز 305 نماد در ساعات ابتدای بازار آغاز شد.
سبز پوشی صنایع بزرگ بازار همچون خودرویی در ادامه روز توسعه یافت و نمادهای قرمز ابتدای تایم نیز رشد قیمتی را تجربه کردند. اگرچه حقیقی‌ها در عمده نمادها پیشتاز بودند اما در برخی از سهام همچون شیران رقابت بین خریداران حقیقی و حقوقی وجود داشت.
استقبالی که حقوقی ها از نمادهای شیمیایی داشتند در کنار تأثیر اخبار سیاسی به رشد قیمت نفت جهانی و کامودیتی‌ها نیز مربوط می‌شود؛ چراکه مشکلات سیاسی اوکراین و روسیه این رشد را چندان تحت تأثیر قرار نداد. 
اگرچه سفر غیرمترقبه امیرعبدالهیان در روز گذشته لغو شد اما انتشار خبرهای مثبت از واشنگتن رشد روزهای گذشته شاخص را در امروز تداوم بخشید لذا ارزش معاملات امروز به رقم 5,429 میلیارد تومان رسید و شاخص کل با رشد 3 هزار واحدی مسیر صعودی خود را ادامه داد. ارزش معاملات خرد نیز 3179 میلیارد تومان بود.
استقبال امیر قطر و انتشار خبرهای مبنی بر کانال ارتباطی ایران و آمریکا شاید بتواند یکی از عوامل تقویت مثبت بودن نتایج برجام دانست که رشد شاخص را تقویت کرد و خروج پول حقیقی را نسبت به روز گذشته تقلیل داد.

برای هفته بعد می توانیم انتظار بازار سبزتر نسبت به هفته جاری را داشته باشیم. شاخص کل در صورت عبور از 1.305 میلون واحد می تواند تا سطح 1.400 ملیون واحدی در هفته بعد پیشروی نمای.  همزمان شاخص هموزن هم در محدوده حمایتی خوبی برای برگشت قرار دارد که این موضوع امروز هم در توجه بیشتر به سهام کوچک بازار نسبت به روزهای گذشته مشخص بود. در ادامه با حفظ نیم نگاه به اخبار در آخر هفته و روزهای ابتدایی هفته که با توجه به گفته ها جلسه شورای عالی امنیت ملی با برگشت و حضور باقری در روز شنبه برگزار می شود، همچنان سهام برجامی می توانند در این مقطع بیشتر مورد توجه باشند.

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smart_investor
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • چهارشنبه 1400/12/04
  • 16:36