• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

عوامل موثر بر بازار شنبه و هفته پیش رو

عوامل موثر بر بازار شنبه و هفته پیش رو

شنیده ها در صنعت خودرو به عنوان صنعتی پیشرو، حاکی از آن است که فرآیند قیمت‌گذاری سهام تودلی خودروسازان به پایان رسیده است؛ انتشار خبر ارزش گذاری تودلی ها در خودرویی ها و جدی شدن این موضوع می تواند دوباره سهام خودرویی را با افزایش تقاضای خوبی روبرو کند.

افزایش نرخ قابل توجه فروش در برخی صنایع کوچک و متوسط چون مواد غذایی، شکر، شوینده ها و انتظارات از حذف ارز 4200 تومانی و تاثیر آن بر صورت های مالی و سودآوری شرکت های مرتبط چون غذایی ها و زراعتی ها را میتوان از سایر پارامترهای موثر چون حرکت دلار را در کانال 28 هزار تومان و نوسانات بازارهای جهانی پررنگ تر دانست.

انتظار افزایش نیم درصدی نرخ بهره آمریکا در پی اعمال سیاست های انقباضی فدرال رزرو وجود دار؛ با توجه به این موضوع سرمایه گذاران بازار سرمایه ایران روند قیمتی کامودیتی ها را به واسطه تأثیر این خبر بر آنها با حساسیت دنبال می کنند.

با توجه به تداوم تنش ها در اوکراین و افزایش احتمال تحریم نفت و گاز روسیه توسط اروپا به نظر می رسد که چشم انداز قیمت در بازار انرژی همچنان مثبت و صعودی است که همین مساله در کنار رشد کرک اسپردها می تواند چشم انداز افزایش محسوس سودآوری را در نمادهای پالایشی پررنگ تر کند. بنابراین اکنون امید فعالین بورس ارائه گزارشات مثبت از پالایشی ها و تزریق جو مثبت به معاملات بورس است.

قیمت دلار از نظر تکنیکالی در حال شکست روند نزولی میان مدت خود است و با توجه به اینکه این مقاومت -که الان در محدوده 28500 است- بارها توسط دلار تست شده است، بنظر می‌رسد که شکست آن دور از ذهن نیست. باتوجه به اینکه مذاکرات وین به تعویق افتاده و شاهد اتفاقات جدی در این حوزه نیستیم، می‌توان نسبت به نرخ دلار رویکرد رشدی داشت. آمارهای تورم ماهانه و خرد و کلان در اقتصاد هم از این اتفاق را پشتیبانی می‌کنند.

شاخص کل و شاخص هم وزن هر دو در محدوده حساسی هستند و عبور از این محدوده با شرایط جدید افزایش قیمت کالاها و دلار، اخبار خودرویی ها، افزایش قیمت نفت و رشد کرک اسپردها و چشم انداز تورمی بیشتر از قبل محتمل به نظر می رسد.

 

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smartbourse_com
اینستاگرام:  smartbourse
 


زمان انتشار
  • شنبه 1401/02/17
  • 07:57