• ثبت‌نام
  • |
  • ورود

عوامل تأثیرگذار بر معاملات هفته پیش رو

بررسی شرایط بورس در چهارم اردیبهشت

2 موضوع مهمی که می تواند بر معاملات این هفته تأثیرگذار باشند، اول پررنگ شدن دوباره تحولات مذاکرات وین و دیگری جدی تر شدن واگذاری بلوکی سهام خودروسازهاست که میتوانند بی توجهی های روزهای اخیر به سهام خودرویی را از بین ببرند؛ زیرا بازار نیز نشان داده است زمانی که خودرویی ها مورد توجه قرار می گیرند، تقاضا در بقیه گروه ها نیز بهبود می یابد.

چهارشنبه 31 فروردین، خبری مبنی بر حذف عوارض صادراتی برخی محصولات فولادی نظیر ورق گالوانیزه، ورق رنگی و مفتول‌های فولادی منتشر شد که می تواند در روند معاملاتی نمادهای مرتبط اثرگذار باشد؛ هرچند هنوز نگرانی از قطع شدن برق برخی فلزی ها سهامداران را نگران کرده است. همچنین در قیمت های جهانی نیز پیش بینی افزایشی بودن قیمت ها بیش از کاهش آنهاست.

از سوی دیگر شاخص کل آنگونه که در ظاهر قوی نشان می دهد در باطن ضعف هایی را در دل خود دارد که در این مواقع همچنان حرف این است که بایستی با یک سیستم معاملاتی اقدام به خرید و فروش کنید. درست است که داشتن دید خوب همراه با آگاهی نسبت به کلیت بازار برای یک معامله گر لازم است، اما با این حال اگر بخواهیم همیشه صرفاً با یک دید کلی اقدام به معامله کنیم ، خرید و فروش های محکم، به موقع و منجر به سود بالا حاصل نخواهد شد.

در مجموع بازار در تلاش است که در دو راهی اصلاح موقت و ادامه رشد با اتفاقات فعلی، ادامه رشد را انتخاب کند و به سمت اعداد بالاتر برود. اولین سطوح حمایتی و مقاومتی شاخص نیز به ترتیب در 1.480 و 1.580 واقع شده اند.

 

این مطالب صرفاً نظرات شخصی بوده و به هیچ عنوان نمی تواند مبنای خرید و فروش باشد. بنابراین حتماً با تصمیم خودتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

تلگرام اسمارت بورس: smartbourse_com
اینستاگرام:  smartbourse


زمان انتشار
  • شنبه 1401/02/03
  • 19:44